http://www.nationmultimedia.com/new/201 ... 03_big.jpgTHE BANGKOK Metropolitan Administration (BMA) is planning to fully revive 10 bicycle routes as part of a scheme to reinvigorate the capital's 35 bikeways.
Information on the revival plan, and on the support needed from various parties, will be presented at a day magazine's "a day BIKE FEST 2013" at the Airport Rail Link's Makkasan Station. The event runs until Sunday.
"Whether these bicycle lanes will be a success depends on cooperation from people, local communities and police," Threedow Aphaiwongs said in her capacity as chair of the We Love Bangkok: We Love Bicycles Committee.
As many as 35 bicycle routes have been created in Bangkok to date. However, contrary to their founding objectives, they are little used by bicyclists these days.
"Some cars park on bicycle lanes," Apichart Tiankaew pointed out.
This 31-year-old engineer has been cycling along the bicycle route in Bangkok's Bang Khunthien district for years now.
He said the 10 routes, including one in Bang Khunthien, due for full revival, are among the existing 35 bicycle-lane routes.
"We hope to start improving these 10 routes early next year. After the work is completed, Bangkok residents should be able to enjoy better bicycle lanes," she said.
If all 35 bicycle-lane routes are fully restored, Bangkok's bicycle lanes will stretch for well over 200 kilometres.
Bangkok Governor Sukhumbhand Paribatra has a policy to provide bicycling as an alternative means of transport for city people.
"Bicycling can reduce pollution and travel expenses," Threedow said.
http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 18896.html
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Solche Radwege wären der Traum eines jeden Fahrradfahrers in Bangkok.
Leider werden sie für immer ein Traum bleiben.
Genügend nutzungswillige Radfahrer würde es ja geben (nicht nur Farang), leider sieht die Realität
aber ganz anders aus.
Die bisher in der Innenstadt und Sukhumvit eingerichteten Radwege sind auf den Bürgersteig
gepinselt und nehmen den Fussgängern den letzten geschützten Platz weg.
Benutzt werden sie hauptsächlich von Motorsaiern und als Auto Parkplatz.
Es fehlt bei den Eingeborenen Häuptlingen ganz einfach das Verständnis und der Wille
etwas durchzusetzen an dem man selber nix verdienen kann.
Dies gilt auch für die ganze "Grüne" Bewegung hier.
Man drapiert irgendein grünes Ding schön fotogen im Vordergrund währen man im Hintergrund
weiterhin Weltmeister in Müllproduktion und Umweltzerstörung ist.
Was die Radfahrer angeht: Vor 3 Jahren war ich dabei als Sukhumband seinen ersten
Car Free Day in Bangkok an einem Sonntagmorgen von City Hall quer durch die Innenstadt
zum Lumphini Park mit einem Fahrrad Korso zelebrieren wollte.
Aufgrund der mit Autos verstopften Strassen war es leider nicht möglich mit dem Fahrrad
zu fahren. Deshalb verlud man die Räder auf ein paar Stadt-LKWs und lies sie zum
Lumphini Park bringen. Dort konnte man dann auch radeln!