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The so-called group of 40 senators has urged the government to review its plan to purchase 3,183 new public buses fuelled by natural gas for vehicles (NGV), saying it was too expensive and put a burden on the government and the people.
Senator Paibul Nititawan, leader of the 40 Senators group, said on Monday in a senate meeting that the government will not only have to pay for the cost of the buses, estimated to be more than 13 billion baht, but it will also be subjected to almost 14 billion baht in maintenance costs. As a result, public bus services will become more expensive, rising from 10 baht to 13 baht.
Mr Paibul suggested the use of public buses powered by batteries as an alternative because these buses cost less to purchase and fix and also are more environment-friendly.
Instead of opting to buy battery-powered buses, the Transport Ministry again proposed NGV-fuelled buses because a deal may have been made between a group of businessmen and politicians since the last controversial procurement of 4,000 NGV buses, said Mr Paibul.
Hesaid if the prime minister does not want to be accused of corruption and force the public to pay higher bus fees then she should immediately order the government to review the bus purchase plan.
Dies ist eine alte Geschichte die schon während der Abhisit Regierung begann.
Es ging darum endlich die letzten Diesel Busse aus dem Verkehr zu ziehen.
Die fahren zwar mit Euro 2 Aufkleber herum ,aber hinten kommt eine Thai 1 Dieselrussfahne heraus.
Damals hatten sich die mitregierenden Bhumjai Thai Abgeordneten und die damalige Opposition Pheua Thai
darauf geeinigt 6.000 neue Klimabusse mit Gas Motoren aus China zu beschaffen.
Natürlich zu überhöhten Preisen.
Die Sache stank so sehr nach Korruption dass Abhisit den Deal kippte.
Danach wurde die Zahl auf 4.000 Busse reduziert und statt kaufen wollte man leasen,
natürlich auch wieder von den Chinesen.
Auch diesen Deal kippte Abhisit.
Jetzt kommt man mit der gleichen Idee wieder, wahrscheinlich hat man damit die Bhum Jai Thai
Abgeordneten gekauft.Diesmal wird der Deal wohl gemacht weil es eine Regierungsentscheidung ist.
Interessant ist, dass die privaten Betreiber die gelben Chinesischen Busse für die Hälfte des
von der Regierung kalkulierten Preises gekauft haben und schon betreiben.
Bei den Fahrpreisen irrt der Senator gründlich (weil er wohl nie Bus fährt)
Der Fahrpreis für Nichtklimatissierte Busse in BKK ist zwischen 6,5 und 8 Baht flat (nur die 139 verlangt 10)
und bei den Klimabussen zwischen 13 und 36 Baht je nach Distanz.