Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

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berndgrimm
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#1 Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » So 28. Sep 2014, 05:13

Bangkok subway fares will be frozen until the end of this year while taxi fares are almost certain to rise pending a study on the energy price structure, according to Transport Minister Prajin Juntong....

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Bangkok hat so ziemlich die niedrigsten Ă–PNV Preise der Welt.
Egal ob Taxi/TukTuk,Motosai, Metro/Skytrain/AirportExpress,Bus/Minibus/Songtaew,Boot
oder sogar die wenigen verbliebenen Museums Samlor !
Nirgendwo zahlt man sowenig für Fahrten in öffentliche Verkehrsmitteln.
Die Fahrpreise reichen von umsonst in ca 800 unklimatisierten BMTA Stadtbussen
bis zum "ĂĽberteuerten" 150THB pro Fahrt im Airport Express!
Der Hit, besonders fĂĽr Touristen sind die spottbilligen Taximeter deren Startpreis
für die ersten 2km seit ihrer Einführung Ende der 80er Jahre unverändert bei 35THB liegt.
Nur der Km Preis danach ist gestiegen und inzwischen zahlt man auch fĂĽr die Stehzeiten
im Stau.Auch Skytrain,Metro,CityExpress mit Fahrpreisen zwischen 15 und 55 THB ,
klimatisierten Bus/Minibus zwischen 10 und 38 THB unklimatisierten Bussen/Songthaeaws
zwischen 5THB und 15 THB und Khlong und Flussbooten zwischen 10 und 32THB
sind unschlagbar gĂĽnstig.
Also Bangkok, das Mekka fĂĽr Ă–PNV Benutzer? Mitnichten!
Auf betrügerische,unfreundliche Taxifahrer möchte ich garnicht eingehen, denn die findet man
heute leider ĂĽberall zu viel teureren Tarifen!
Was den Ă–PNV fĂĽr einen Farang hier so schwierig macht ist die Intransparenz und fehlende
Koordination.
Als ich vor 10 Jahren nach BKK zog kannte ich zwar die Stadt schon 20 Jahre
aber war z.B. noch nie mit einem Linienbus gefahren.
Nur Taxi/TukTuk,Skytrain/Metro und Boot.
Aber ich hatte den Vorteil wenigstens Thai sprechen zu können.
Aber hier wusste keiner Bescheid. Jeder kannte eigentlich
nur die Strecke auf der er regelmässig fuhr.
Was mir damals half war der Bus Stadtplan der von Bankok Guide Technology
herausgegeben wurde und fĂĽr 50THB in jeder Asia Book Buchhandlung
zu kaufen war.Der zeigte die LininenfĂĽhrung aller BMTA Busse und einiger
grosser Privatlinien.
Leider wurde der nach der 5.Auflage eingestellt und sein Nachfolger
der Bangkok Bus Guide von Think Net fĂĽr 99THB ist leider
vollkommen unverständlich für mich der ich die Strecken kenne!
Ausserdem viel zu klein gedruckt so dass ich meine Lesebrille
mitnehmen mĂĽsste.
In fast allen Bussen gibt es Schaffner/innen die (leider nur in Thai)
Auskunft geben können aber einen Englisch sprechenden Thai
findet man leicht.
Der Kontakt zu Schaffnern/Fahrern ist sehr wichtig denn nur die wissen
welche Strecke sie befahren.Hängt vom Verkehr ab.
Zwar sind alle Busse nummeriert und sollten immer die gleiche Stecke
fahren aber dies ändert sich nach Tageszeit und Verkehrslage.
Der Fahrer/Schaffner sagt in der Regel bescheid wenn man die Strecke
ändert.Besonders wenn er unvorhergesehen auf einen Highway
ausweichen muss und viele Haltestellen nicht angefahren werden.
Busfahrpläne gibt es nicht wegen des Verkehrs und dem thailändischen Zeitgefühl.
Einige Buslininien fahren 24 Stunden die meisten zwischen 5 Uhr und 23 Uhr.
Busfahren in Bangkok bedeutet ein Strassenrennen zwischen Abfahrts Depot
und Ankunfts Depot! Passagiere stören da eigentlich nur und werden auch
oft so behandelt!Mir ist noch kein BMTA Busfahrer aufgefallen der zu langsam
gefahren wäre! Trotzdem gibt es erstaunlich wenig Unfälle!
Die Frequenz der Busse bei der Abfahrt im Depot ist 4 bis 20 Busse pro Stunde
das heisst theoretisch alle 3 bis 15 Minuten je nach Linie/Tageszeit.
In der Praxis passiert es häufig dass man 30 Minuten rumstehen muss
und dann 2-6(!)Busse auf einmal kommen!
Da auf jeder Linie sowohl klimatisierte als auch unklimatisierte Buss fahren
und die teilweise unterschiedliche Strecken abfahren ist Busfahren in BKK
nie langweilig.
Die Hauptlinien fĂĽr Touristen sind der "Backpacker Express" unklimatisiert
und meist Gratis:
Linien 15,47 und 53 die durch die Innenstadt,Yaowarat (Chinatown) und
durch Rattanakosin,Khao San und teilweise ĂĽber die BrĂĽcke nach Thonburi
fahren.
Die 511 (klimatisiert) vom sĂĽdlichen Busbahnhof ĂĽber Pinklao die Innenstadt
Ekkamai Busbahnhof bist zur Krokodilfarm in Paknam
Die 507 (klimatisiert) vom sĂĽdlichen Busbahnhof ĂĽber Saphan Phut, Yaowarrat,
Hua Lampong (Hauptbahnhof) Saladaeng, Phrakanong auch zur Krokodilfarm in Paknang.
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#2 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon Kevin » So 28. Sep 2014, 12:45

Irgendwie passt das nicht in das Bild von dir. Wer ist so einer schickimicki Anlage lebt fährt doch mit einem Benzle vor.... :mrgreen:

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#3 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » So 28. Sep 2014, 15:00

Lebensstil hat ĂĽberhaupt nix mit Autos zu tun!
Dies ist nur etwas fĂĽr Leute die soviele Defizite
haben dass sie die mit Autos kompensieren mĂĽssen.
Ich laufe gern und deshalb habe ich mich auch mit ÖPNV beschäftigt.
In Bangkok schon sowieso.Dort fahre ich nur im äussersten Notfall
selber.
Und mein ganzes Leben lang hab ich nie Prestige Autos als
Privatwagen gefahren. Als Firmenwagen schon, aber dies
war nicht meine eigene Entscheidung.
Mein teuerster Privatwagen war ein Mini Cooper S.
Einen Benz wĂĽrde ich hier nur in Form eines fahrbaren W124,
von denen es auch hier noch erstaunlich viele gibt (wenn auch meist mit Toyota Motor)
fahren!
Als ich noch in Prawet wohnte (wo es viele Oldtimer Restaurateure gibt)
fand ich einmal eine wunderbare Saab 96 Karosse.
Leider war sie schon zu sehr verrostet, sonst hätte ich die mir
wieder aufbauen lassen.
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#4 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » Mi 15. Okt 2014, 04:09

The Bangkok Mass Transit Authority (BMTA) has agreed to change the terms of reference (ToR) for its delayed new bus fleet to allow for low-floor buses to accommodate disabled passengers. The change...

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Die nichtendenwollende Story der Busbeschaffung fĂĽr die BMTA geht weiter.
Seit der Regierung Samak läuft die Posse mit der grossen Korruptionswahrscheinlichkeit!
Abhisit hatte danach den Plan wegen der inkludierten Korruption gestoppt.
Ich glaube auch nicht dass die Militärdiktatur die Chose Korruptionsfrei durchbringt.
Die BMTA ist für ihre "Rotheit" und ihre Korruptionsmentalität bekannt.
Aber da sie auch eine Militärdiktatur nicht auflöst geht die Posse weiter.
Ich möchte hier aber etwas ganz Anderes kritisieren.
Sozusagen "Politikfrei"!
Natürlich werden Niederflurbusse in allen zivilsierten Ländern benutzt.
Natürlich sind sie für ältere Leute und Behinderte besser zu besteigen.
Aber in Bangkok sind sie unpraktisch.
Hier gibt es so hohe Schwellen und so tiefe Löcher und die Auffahrten
zu den Flyovers sind so steil dass selbst die hiesigen Hochflurbusse
öfter Probleme haben!
Während des Hochwassers 2011 konnten nur die Hochflubusse und Trucksongtheaws
durch die ĂĽberfluteten Strassen fahren.
Niederflurbusse hätten da garkeine Chance!
Und was die Behinderten angeht:
GlĂĽcklicherweise ist die Hilfbereitschaft der Thai an den Bushaltestellen so gross
das Ein- und Aussteigen ĂĽberhaupt kein Problem ist.
Das einzige Problem ist, dass es im Innenraum keinen geeigneten Platz
fĂĽr Rollstuhlfahrer gibt!
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#5 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon Somrak » Mi 15. Okt 2014, 06:03

Danke fuer den Bericht. Hat mir Bangkok ein wenig naeher und von einer anderen Seite
gezeigt. Einen Bus in Bangkok habe ich noch nie benuetzt, den die 3-4 Mal pro Jahr in
denen ich dahinkomme, leiste ich mir dann ein Taxi oder eine Limousine des Hotels.
http://www.nachdenkseiten.de/?p=24085
Hasta la victoria siempre

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#6 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » Mo 17. Aug 2015, 06:06

Sosehr ich Thaksins Hetzblättchen Prachatai auch für ihre politische Hetze verdamme,
so bringen auch die manchmal lesenswerte Beiträge wie diesen:
Editor’s note: While expatriates regularly complain about Bangkok's tricky taxi drivers, Bangkokian Thais are facing much worse -- the poor bus services, offered by both the Thai government and private companies. Most of the complaints from passengers direct to the private-run bus lines. The common problems are that buses do not stop at the appointed stops and buses are driven in a frightening manner. From 2011 to 2013 there were 29 road accidents in Bangkok involving buses, with 30 deaths and 100 injuries
The most notorious bus line is the No. 8 Bus which drives through Bangkok’s worst traffic from Bang Kapi in eastern Bangkok to King Rama I Memorial Bridge (Saphan Phut) in central Bangkok. Last June, three people were injured when a speeding No. 8 Bus hit a BTS skytrain pillar. In March 2014, a No. 8 Bus hit and crushed a motorcycle, instantly killing a 13-year-old boy. In 2011, one person was killed and another injured while waiting at a bus stop when a No. 8 Bus was competing with another bus for space to stop at the bus stop.

“We speed for our customers, terrifying all in Ladprao, dashing all the way to King Rama I Memorial Bridge! Running straight ahead like we are fleeing a disaster! Yelling out “duck” to all that we pass! Giving way to every motorcycle! Striking every curve and lane around Victory Monument! Even before the bus stop, the door opens! Rushing crazily to Central Ladprao! Cutting off the police cars! Checkpoint? No need to stop! 8 baht all along the route - if you don’t pay, get the fuck off!,” wrote a dissatisfied customer on social media.

To find out the source of the poor service, the author studied the quality of public transportation services and found that unfair working conditions for drivers and ticket collectors are the main source of poor service.

Patranit Jitsamruay is a third year student in journalism at Silpakorn University. This report, originally published in Thai on Prachatai, is part of her Prachatai 2014 fellowship for youth, and translated into English by Andrew Alan Johnson.
Public transportation is the most common means of travel for the population of Bangkok. According to Bangkok’s Mass Transit Authority (BMTA), around three million people use mass transportation each day. Underneath the BMTA are also a variety of state-run enterprises affiliated with the Ministry of Transportation, arranging motorized transport within Bangkok, Nonthaburi, Nakhon Pathom, Pathum Thani, Samut Sakhon and Samut Prakan; altogether 114 routes with 7,253 vehicles, including 3,509 BMTA vehicles and 3,744 private vehicles. But today, the number of vehicles in service is declining. According to the latest BMTA report (June 2014), there were only 5,226 vehicles in service, including 2,526 from the BMTA and 2,700 private.

Outside of the problems of having too few cars in service, traffic accidents also pose a problem. Statistics on cases of traffic accidents from the National Police Headquarters (December 2013) revealed that, within Bangkok, large, public passenger vehicles had 520 accidents between October of 2011 until May of 2013. Data from the Foundation for Consumers identifies 374 incidents, with 512 fatalities and 5,208 injuries. Of these, buses were involved 29 times, with 30 deaths and 100 injuries.

Complaints, as well, are common. Statistics in a 2014 report on bus transportation from the Land Transport Department indicate that the receipt of complaints to the Passenger Control Center’s emergency 1584 number, there were about 7,029 total complaints. The BMTA received 2,003 of these, up 330 from the previous year’s total. The complaints received by the BMTA can be grouped into three basic categories: the first being that the bus did not stop at the appointed stop (768 complaints), the second being that the bus was driven in a frightening manner (609 complaints), and the third being that the bus staff were rude (308 complaints). Within the private bus sector, there were 5,029 complaints, up 811 from the previous year’s total. Within the three categories of complaint, there were 2,161 complaints that the driver drove in a frightening manner, 1,184 complaints that the driver did not stop in the correct place, and 909 complaints that the staff were rude.

Other studies also support these varied kinds of complaints against private buses (both regular and air-conditioned). These complaints (collected between 2010 and 2014) can be divided into five distinct categories, in order, that 1) drivers drove in a frightening manner, 2) the bus did not stop at the appointed stop 3) the staff were rude, 4) passengers were made to exit before the correct stop, and 5) drivers and ticket collectors smoked cigarettes on duty.

Bus Line 8: First in problems

Complaint statistics about problems on private bus lines from 1 October, 2013 until 30 September 2014 (collected from emergency phone line 1384) revealed that, amongst private, regular buses, Bus Line 8 (Bang Kapi – Rama I Memorial Bridge) was amongst the top three bus lines receiving complaints for 11 months and received the most complaints for 10 months. On average, Bus Line 8 received about 20 complaints per month.Wirapong Natapatanapong is a student at Kasetsart University and uses the 8 line regularly. He says that “The condition of the buses are old. You can’t open some of the windows. The driver and the ticket collectors scold the customers and don’t care about them or their safety as much as they should. They drive fast - frighteningly fast. They hit the brakes hard and don’t stop at the bus stops. They don’t close the door of the bus and talk on the phone when they should be on duty – this is a problem that has been going on for a long time. And, regarding the complaint box, the lax manner in which this is done shows the thinking of the operators of Bus Line 8 – some of them you can’t even use, they’re so battered.”

Using Bus Line 8, the writer noticed a number of issues along the route. For one, Bus Line 8 confronts traffic jams, as the route goes past a lot of important places, like government sites, tourist sites, BTS stations, and subway stations. Additionally, there are a number of issues on the road itself, such as roadside stalls spilling out onto the street, or private cars, taxis, and vans parking on the street, so that it is impossible for the bus to stop at the bus stop.The broadcast on social media of this video, showing drivers and ticket collectors of Bus Line 8 using impolite language and forcing passengers off the bus, was a reason for the Ministry of Transportation to open a special investigation into Bus Line 8. The issue of service problems on Bus Line 8 had already been popular in mainstream media. But this video reinforced the impression that there was a problem with the service along Bus Line 8, along with a popularly-shared image of people packing into the bus until the wheels lifted off of the road, or a case where Bus Line 8 struck and killed a 13-year old bicyclist. In this last case, even though the driver of the bus was not found to be directly responsible, it later emerged that he did not yet have a driver’s license valid for public buses. He had been working only three weeks, and was still in the process of changing his license from an ordinary one to one valid for buses. Normally such a driver wouldn’t be working, but on the weekend there were simply too few drivers.

This case became widely cited, and it led to Bus Line 8 becoming a key point of criticism and investigation from the online community and infamy amongst the general population. But this case in turn led to a greater desire to understand the problematic service conditions of Bus Line 8. With this in mind, this writer interviewed employees of Bus Line 8.

Lacking regular pay, employees of Line 8 lack rely upon commissions from ticket sales

Somchai (pseudonym), a driver of Line 8, reported that the company paid drivers a daily wage of about 100 baht. In addition to this, they were able to keep a 10 per cent commission on ticket sales. Ticket collectors brought home a daily wage of 50 baht in addition to a five per cent commission. On average, Somchai is able to drive the route about four times a day, selling on average 5,000 – 6,000 tickets per day. This amount has fallen in previous years on account of an increase in other buses in service along Line 8’s route, especially private and air conditioned buses - AC Bus Line 8 (Romklao Housing – King Rama I Memorial Bridge), normally gets the most passengers.

Congested traffic: Employees of Line 8 work 15 hours a day

Now, Somchai is beginning to fear that he must work on average 15 hours per day. This time is uncertain, as the time that it takes to travel one route differs depending on a number of factors, including: the condition of the traffic on the roads, the condition of the buses (bus drivers and ticket collector cannot choose on which bus they will work), and the time of departure. These all influence the experience of each bus driver and ticket collector and have an influence on how many hours they daily work.

Bearing a heavy burden, employees still try to avoid lashing out at customers in order to avoid complaints.

Somjai (pseudonym), a ticket collector on Bus Line 8, said, “I am under a lot of pressure from the recent press on service issues. This has led to new training measures from the Department of Land Transportation as well as criticism directly from passengers. I have to be extremely patient in my work, and am now trying to keep from speaking back to passengers in order to avoid risking a complaint.”
Chatchat Sithiphan, former Minister of Transportation, uploaded pictures and posts onto his own fanpage (Facebook page: Chatchat Sinthiphan), on the 15 August, 2013, when Chatchat was still the Minister of Transportation and after he had learned of the problematic conditions of service along Bus Line 8. Chatchat said that he had invited those business owners overseeing Bus Line 8 to come together to think about how to correct its problems in both the short and long term. He asked if repairs, extra tolls, or more studies might be needed. The group concluded that there was indeed one pressing issue that needed correction: posting the number of the bus in large letters in order that passengers and the general population would be able to see it more clearly, so that they could mark down the number and make more clear complaints about the service. Additionally, the group recommended that the business owners be more strict with their employees, especially in terms of uniforms, manners of the drivers and ticket collectors, and, finally, they installed a complaint box.

Athit Maikaew, a passenger of Bus Line 8, reported that “I use the Bus Line 8 service regularly. The service on this line has some good points and some bad points, but it all depends on the behavior of the bus driver and ticket collectors”

In order to see better the various conditions, problems, and implications for service on Bus Line 8, the author interviewed employees of other bus lines for comparison, especially those lines that travel along the same route, from Romklao Housing, in Eastern Bangkok, – King Rama I Memorial Bridge.

Nongyao Wangthaphan, 48 years old, is a ticket collector on Air-Conditioned Bus Line 8 and has worked there for six years. She receives a monthly salary from the business and is able to get a commission on tickets according to the rate that the company sets, which means that she has a monthly income as well as a daily one. Drivers and ticket collectors receive about 28,000 baht and 15,000 baht, respectively, each month – a good base salary beneath a good rate of profits so long as one worked hard. Nongyao works on average 10-12 hours per day or more, each hour in the middle of traffic. The company sets very clearly the times for departure and the numbers of trips that the bus makes, and for their part, the vehicles come with GPS and stick to the route strictly.
Krektchai Khongthong, a passenger of Air-Conditioned Bus Line 8, reports that “I’m satisfied with the service of AC Bus Line 8. The employees are fairly committed to polite service. I changed to taking AC Bus Line 8 instead of the ordinary Bus Line 8 because of the air conditioning – it makes it easier to travel. The conditions of the cars are better, too, and it makes me feel more confident about safety.”

Aside from those mentioned above, the author interviewed employees of AC Bus Line 29, from Rangsit Center School – Hua Lamphong, a private, air-conditioned bus that has the highest service issues, receiving 1 out of every 3 complaints within the past 11 months.
Phaithun Samniangdi, 42 years old, is an employee of AC Bus Line 29. He worries that being a private bus line employee means a high level of everyday stress. He spends time planning and worrying about each trip himself. As having a lot of passengers means that the amount of money that he is able to bring home also increases, he drives fast and tries to close the intervals between himself and vehicles on the same bus line, or other bus lines who drive the same route, or the free buses (paid for by tax money), all in order to get the most passengers from other vehicles onto his own bus.

With wages not quite 300, daily profits are also cut if drivers do not drive according to the company’s orders

Pangsi Phonok, 48 years old, is a ticket collector on AC Bus Line 29 and has been a bus employee 20 years. She reported that drivers and ticket collectors on her line don’t have a salary from the company. Instead, they receive a sum of about 300 baht per day, but drivers and ticket collectors have to make at least four rounds each day if they are to get the complete sum. If drivers and ticket collectors are unable to make four rounds, they must cut their profits. For instance, for one round, they will receive 75 baht; for two rounds, 150 baht; and for three rounds, 200 baht. In addition to this 300 baht, they are able to collect a special amount for selling over the number of tickets set by the company. For instance, if they sell 8,000 baht worth of tickets, they are able to claim 100 baht. If they sell 9,500 baht worth of tickets, they can claim 150 baht, and so on. Outside of this, they additionally collect a profit per ticket sales every 15 days or one month. For instance, after employees sell 6,500 baht worth of tickets, the driver can collect four per cent of subsequent sales and the ticket collectors can collect two per cent each. So profits slowly increase with ticket sales – each day they sell approximately 8,500 baht worth of tickets.

Drivers and ticket collectors can make at most five round trips each day. On average these trips last about 3.5 hours each, meaning that employees work on average about 14 hours per day. Normally, drivers and ticket collectors are able to select one particular bus on which to work, something that allows them some degree of control over the conditions of the bus and the ability to choose their fellow co-workers, except when workers are not able to show up to work or when the bus is under repair. Each day, before the bus leaves on its route, bus drivers must inspect the starting condition of the bus themselves.

What we find here is that the difference in the conditions of employment has an effect upon the number of complaints received. A very clear example of this connection was seen when the author interviewed the employees of Bus Line 45 (Samrong, Samut Prakan – Si Phraya Pier) and Bus Line 522 (Rangsit – Victory Monument), one ordinary BMTA bus and one air-conditioned private bus, in order to see the difference between public and private buses in service.

Employee salaries start low, compensation can’t be controlled. The work is hard, many risks

Nawaphon Wangsakul, a bus driver on line 45 (Samrong– Si Phraya Pier), reports that he came back to work as a BMTA bus driver not long after he quit his private business. The starting monthly income for a bus driver or ticket collector is very low: only 6,080 baht or 4,880 baht, respectively. The starting daily profits are only 50 baht and 20 baht (respectively), and the overtime costs are 30 and 26 baht per hour (respectively). Profits from ticket sales are one and 0.5 satang per ticket, all told amounting to about 13,000 baht per month. Nawaphon works on average about 14 hours per day, completing about three round trips. In ordinary traffic, he takes about three hours per round trip, but if the traffic is congested, he takes up to seven hours per round trip. Thus, between the varied ticket commissions, his daily work, and the constant risk of accident on the highways, he finds the working life as a bus driver as an uncertain one.

Employees of free buses bear a heavy burden of servicing all kinds of passengers

Somphong Sribanthao, 42 years old, is a ticket collector on Bus Line 45. She has worked for the bus company for 17 years, and reports that the drivers and ticket collector on tax-funded buses must meet with all kinds of passengers, including the mentally disabled, the handicapped, and others who cannot help themselves and who come to use the free services. Passengers often ride the bus without getting off, urinating and defecating on the seats. Because of the public nature of these buses, employees are unable to deny them service as private bus employees can.

Employees of the BMTA are afraid that their buses are operating at only 60 per cent effectiveness. Private buses cut them off and compete for passengers. They are not as safe as they should be.

Somphong continued, saying that the conditions of the buses entering public service at present are at about 60 per cent of what they should be, as the buses entering service are over 20 years old. The conditions of the buses are a constant obstacle for employees to face, and these poor conditions create unsafe conditions for the passengers as well. Aside from this, the employees face problems from the private buses, taxis, private cars, and delivery trucks that cut them off in traffic or park at bus stops. This in turn prevents buses from picking up or dropping off passengers at the stop and thus creates problems with complaints from passengers.

Employees of BMTA buses have a regular income, while the employees of private buses do not – a much worse system.

Amnuay Phutthasuwan, 57 years old, is a ticket collector on AC Bus Line 522 (Rangsit – Victory Monument). She reports that her income is about 27,000 baht each month, between salary and a five per cent commission on ticket sales. After she sells 4,500 baht worth of tickets, the commission falls to one per cent (the standard commission in the old system). She works on average 14 hours each day and makes at most 2.5 round trips. For employees in this new system, they get a regular salary along with their daily commission and hourly wage.

Amnuay has been a bus employee for 30 years for the BMTA. She claims that one can see the difference very clearly between the welfare of those working for the BMTA and those working for private bus lines: the BMTA workers are under a governmental system: there is a regular salary, one can have leave from work, health care, family support, and retirement. This differs from employees of private bus lines, who do not have a regular income; who, if they do not work, do not get paid; and most of whose money usually comes from commissions on ticket sales, causing them drive fast in order to get the maximum number of passengers. As all of these factors contribute to an increasingly precarity in labor, causes private bus line employees to work more hours than BMTA workers. All of these factors ultimately contribute to the difference in service between BMTA and private bus lines.

Tut mir leid dass der Text so lang ist, aber ich wollte ihn nicht kĂĽrzen weil er fast alle Probleme
des Busverkehrs in BKK aufzeigt.
Fast Alle, wohlgemerkt! Die wichtigsten Probleme hat die Autorin wegen Thainess
und vielleicht auch Parteilichkeit verdrängt.
[ img ]
Dieses Bild zeigt das eigentliche Problem des gesamten Ă–PNV in BKK auf.
Keine Disziplin und nur sich gegenseitig im Weg stehen.
Wobei es längst nicht überall so gemütlich zugeht wie hier.

Die Linie 8 ist eine der meistbefahrenen Buslinien in BKK und nach meiner Erfahrung
eine der besseren.
Sie fĂĽhrt von Saphan Put (Memorial Bridge) ĂĽber Victory Monument, Central Ladprao
bis Talad Happyland in Bang Kapi praktisch von einem grossen Stau in den nächsten.
Insbesondere die lange Lad Prao hinauf wäre man leicht zu Fuss schneller als mit
dem Auto. Ich hab es versucht musste aber wegen der immensen Luftverschmutzung
durch Abgase aufgeben.
Als ich noch mit der 8 fuhr gab es dort sowohl private als auch BMTA Busse.
Die privaten waren neuer und schneller und der "Service" auch durchaus besser.
Ich bin wohlweislich nie mit den Open Air Bussen gefahren wegen der Luftverschmutzung.
Diese wird durch die Air Condition wenigstens ein wenig gefiltert.

Was die Autorin ĂĽber die Unfreundlichkeit der Fahrer und Schaffnerinnen schreibt
stimmt weitgehend,aber man findet auch nette und auch Fahrer die sehr zivilisiert
fahren.
Aber man muss die Unfreundlichkeit nicht dem Personal sondern dem Betriebsklima
zuschreiben und damit wieder einmal dem unfähigen Thai Management!
Auf der Linie 8 als Busfahrer zu fahren ist einer der grössten Sch..ssjobs die man
sich vorstellen kann. Welcher halbwegs normale Mensch macht sowas schon?
Und gemessen daran sind die Fahrer ganz passabel.
Zum Rasen kommen sie nur während Songkran wenn BKK leer ist.
Dann ist in der Tat grösste Vorsicht geboten, nicht nur auf Linie 8!

Dass die Fahrer und Schaffnerinnnen der BMTA Busse freundlicher wären
kann ich überhaupt nicht bestätigen, im Gegenteil.
Ja, sie haben einen sicheren Job mit viel mehr Sozialleistungen,
aber sie sind faul, pampig und ĂĽberheblich gegenĂĽber den zahlenden Paxen.

Diese Aussage hat wohl mehr mit der Parteilichkeit von Prachatai
und der Autorin zu tun.Die BMTA ist die "Rote" Bastion Thaksins in BKK.
Aber nicht deshalb gehört sie aufgelöst, sondern weil sie ihrer Aufgabe
auch mit der neuen Chefin in keinster Weise gerecht wird.

Und einen weiteren Hauptgrund fĂĽr den chaotischen Zustand
an den "Bushaltestellen" hat die Autorin wohl aus Parteilichkeit
vergessen:

Die absolute Untätigkeit der Polizei um der Anarchie auf Thailands Strassen
einhalt zu gebieten.

Wer dies selber mal von oben erleben will stelle sich einmal auf die Fussgängerbrücke
vom Panthip Plaza über die Phetchburi stadtauswärts!
Dort wird 5 spurig gefahren und nur wenige Busse schaffen es in die Nähe
des BĂĽrgersteigs an der Haltestelle.
Dort werden die Paxe von leeren Taxis und Privatautos gejagt wenn der Verkehr mal
etwas rollt.
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#7 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » Fr 15. Apr 2016, 06:06

Transport authorities will curb the number of tuk-tuks on the roads as a recent increase is affecting quality controls on the iconic three-wheel passenger vehicles. Tuk-tuks need "birth control," said...
Land Transport Department director-general, Sanit Phromsathit, after learning their numbers in Bangkok have risen to more than 9,000.

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/general/933709/government-to-cull-tuk-tuks. View our policies at http://xxxxxxx/9HgTd and http://xxxxxxx/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.


Also zu TukTuks und ihren Fahrern habe ich ganz unterschiedliche Meinungen:
Positiv: Sie sind billig (in BKK jedenfalls), die Fahrer meist sehr freundlich und hilfsbereit.
Ich erinnere mich: Vor knapp 30 Jahren brauchte meine damalige Freundin fĂĽr ihren Umzug
in BKK einen Pickup und 2 TukTuks. Darauf hatten Doppelbett,Schrank samt Inhalt,Fernseher
KĂĽhlschrank, Reiskocher,Mikrowelle Teekocher und die gesamte Kleidung sowie wir beide Platz!
Umzugskosten: 250THB! Arbeitszeit 1 Stunde!
Auch sind die Fahrzeuge meist in besserem Zustand als Busse und Taxis.

Negativ:Sie sind laut (gemacht) verpessten die Umwelt trotz LPG Motoren fallen oft durch
gefährliche Stunts auf und stehen überall im Weg.

Ich weiss nicht ob 9000 TukTuks in BKK zuviel sind.Ich hab sie dort eigentlich nur in den Touri Gebieten
und an Märkten gesehen.
In unserem Ort der nur 10.000 Einwohner hat gibt es fast 500 TukTuks! Definitiv zuviel weil sie
tagsĂĽber nix zu tun haben und nur ĂĽberall im Weg stehen und herumlungern!
Ausserdem sind die "Tarife" rund doppelt so hoch wie in BKK! Deshalb können sie auch den
ganzen Tag herumlungern!
Noch viel schlimmer ist es auf der Insel Koh Sichang welche von einer TUK TUK Mafia beherrscht
wird die 200THB fĂĽr die Hin und RĂĽckfahrt (dort gibt es nur 2,5km Strasse) verlangt.
Wenn man mit dem Fahrrad fährt oder gar läuft wird man von ihnen glatt umgemäht!

Was leider auch unter dieser Militärdiktatur fehlt ist jegliche Kontrolle oder Ordnung!
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#8 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » So 10. Jul 2016, 05:13

Schlechte Nachricht für Nutzer der öffentlichen Verkehrsmittel in Bangkok. Der für August geplante Probelauf des Kombitickets für alle Nahverkehrsmittel der Hauptstadt, die sogenannte „Mangmoom Card“ („Spinnen“-Karte), wurde für unbekannte Zeit auf Eis gelegt.

Mit der Kombikarte sollte das bisher komplizierte Ticketsystem fĂĽr die Skytrain (BTS), die U-Bahn (MRT), den Airport Rail Link, die Blue- und Purple Line sowie fĂĽr Linienbusse und die mautpflichtigen Autobahnen vereinheitlicht werden.

Bisher sei es den Behörden einfach noch nicht gelungen, eine Möglichkeit zu finden, ein geeignetes System für die vier verschiedenen Bahnlinien zu entwickeln, begründete der Leiter des Amts für Transport- und Verkehrspolitik sowie Planung (OTTPP), Padet Praditphet, den Verzug und fügte hinzu: „Es ist sehr kompliziert.“

Zudem muss eine neue öffentlich-private Partnerschaft zum Management des Systems eingegangen werden und die Frage steht offen, welche Regierungsabteilung dafür verantwortlich ist. Somit müssen sich Pendler bis auf weiteres mit einem dicken Portemonnaie rumärgern. Denn jedes Nahverkehrssys­tem hat eine eigene Karte.


Hier geht es nur um Geld und zusätzliches Absahnen.
Jeder will bei dieser "Kooperation " mehr verdienen und der Nutzer zahlt drauf!
Ăśberhaupt muss ich sagen dass bei allem BemĂĽhen um Ordnung und Kontrolle
der Ă–PNV in Thailand immer unattraktiver wird und die Nutzer mit Gewalt
ins eigene Auto oder aufs Motosai gedrängt werden.
Selbst ich, der ich ein begeisterter Fussgänger bin und deshalb auch sehr gern
Ă–PNV benutze habe die Schn... voll!
Noch nie bin ich sooft selbst mit dem Auto gefahren oder habe mich von meiner Frau
oder Freunden mitnehmen lassen wie dieses Jahr!
Der Grund ist sehr einfach:
Meine geliebten alten Nissan Diesel Busse werden mehr und mehr aus dem Regionalverkehr
genommen und nicht durch moderne Grossbusse sondern durch Minibusse und Songthaew
ersetzt.Diese versprechen zwar häufiger zu fahren aber kommen dafür nie an weil die
Fahrer zwischendurch lange auf weitere Fahrgäste warten!
Ausserdem fahren viele Minibus und Songthaew Faher unakzektabel fĂĽr einen zivilisierten
Fahrgast!
Die alten Nissan Busse wurden von ihren Eignern besondersvorsichtig gefahren.
Minibusse und Songthaew werden von angestellten Fahrern unkontrolliert gefahren.

Ich habe auf den Strecken 1014 Udom Suk-Prawet/Ram 2
sowie 1631/6088 Chonburi-Nongmon(Bang Saen)Si Racha-Laem Chabang
bisher viel negative Erfahrungen gemacht!

Besonders die Sontheaw Mafia die sich bezeichnenderweise "Robin Hood" nennt
und die Linie 6088 Chonburi-Hnongmon-Bang Saen bedient fällt sehr negativ auf!
Es lungern an jeder Haltestelle meist mehrere(!)Fahrzeuge herum,
die fahren auch ab, warten dann aber an einer anderen Haltestelle
bis der Wagen ĂĽberfĂĽllt ist und fahren dann im Affenzahn bis jemand raus will
dann warten sie wieder auf mehr Dumme.
Zusätzlich kostet die äusserst unbequeme Fahrt im Songthaew 50% mehr als
im bequemen Nissan Diesel Bus. Die Minibusse verlangen gar das 3fache
und rasen bis Hnongmon um dort zu warten bis sie voll sind (Die Fahrer sinds meistens)
Die Taxis verlangen 300THB!Mehr als das doppelte des Meter Preises!
Wohlgemerkt keine Farang Preise weil ich immer der einzige Farang auf der Strecke bin
und durchaus "bevorzugt" behandelt werde.
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#9 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon berndgrimm » Mo 22. Aug 2016, 05:24

Prime Minister Prayut Chan-o-cha has ordered the Mass Rapid Transit Authority of Thailand (MRTA) to come up with new strategies to attract more commuters for the recently-launched Purple Line.

The elevated rail route linking Nonthaburi to the heart of Bangkok has failed to meet the target of attracting 60,000 to 70,000 commuters per day, government spokesman Sansern Kaewkamnerd said yesterday.

Maj Gen Sansern said the target was missed because the MRTA failed to provide a connection between the Purple Line and the Blue Line, making it inconvenient for commuters who want to connect from one line to another.

He said commuters who need to connect to the Blue Line to go further into central Bangkok can do so by taking a shuttle bus or making their own way.

Only about 20,000 commuters are using the route a day, according to MRTA figures, after the 23km route was officially launched on Aug 6.


Wer erinnert sich nicht an die jahrelang verspätete Eröffnung des Airport-City Link Express?
Wo dann die Fussgängerbrücke an der Phyathai Endstation zur BTS Station fehlte,
man 3 Stockwerke rauf und runterklettern musste und mit einem Motosai ĂĽber die Hauptstrasse fahren musste,
nur um umzusteigen.An den Bahnhöfen war es teilweise genauso schwachsinnig!
c1_1067816_160822051410_620x413.jpg

Es gibt in Thailand leider ĂĽberhaupt kein Bewusstsein fĂĽr Ă–PNV weil die dafĂĽr Verantwortlichen
selber NIE im Leben damit fahren wĂĽrden!
Jedes Projekt wird einzeln von verschiedenen Interessengruppen gebaut und soll nur Profit bringen.
Es gibt keine Koordination und keine Kooperation!
Und der Benutzer muss dieses Mismanagement teuer bezahlen!
Zwar sind die Einzelfahrten relativ billig aber man muss immer neu bezahlen und am Ende
ist es teurer als in Singapur und Hongkong mit Verkehrsverbund!
Die Purple Line ist praktisch eine Verlängerung der MRT auf die andere Flusseite und weit
nach Nonthaburi hinein!
Sie ist auch touristisch hochinteressant!
Sie fĂĽhrt durch Gegenden die man so von der Strasse aus nicht sehen kann!
Wenn man sie promoten wollte sollte man nur eine Flat Rate von z.B. 15 THB
wie damals beim Airport City Link verlangen.
Aber das Problem sind nicht nur die hohen Preise!
Auch hier fehlt die Verbindung von der U-Bahn Station!
Jetzt muss man 1km mit dem Bus fahren, dabei wäre laufen schneller!
Und natĂĽrlich gibt es keine Verbundfahrkahrten!
Seit der Eröffnung der MRT U-Bahn vor 12 Jahren verspricht man uns
Verbundkarten fĂĽr alle elektronischen Tickets von BTS,MRT,BRT und
zukĂĽnftigen .....!
Aber hier ist Thailand!
Wenn nix zusätzlich zu verdienen ist wird garnix gemacht!
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#10 Re: Taxi,Metro,Skytrain,Bus und Boot in Bangkok!

Beitragvon qwei » Do 1. Sep 2016, 20:39

Ich habe letzt irgendwo gelesen das man zumindest beim sky train Tahesfahrkarten lösen kann.


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